De Methodiek van SportAnalytik

SportAnalytik is een wereldwijd programma dat is ontworpen voor kinderen van 5 tot 16 jaar. Waarbij eenvoudige testen worden gebruikt om fysieke vaardigheden te testen en de juiste sport aan te bevelen. Tijdens het sportevenement (één dagdeel), nemen kinderen deel aan negen Sporttesten om aan de hand van lichaamsbouw en fysieke eigenschappen zoals coördinatie, snelheid, kracht, uithoudingsvermogen of tactische vaardigheden te ontdekken.

We geven een individuele beoordeling gemaakt voor elk kind en vergelijken deze vervolgens met individuele vereisten van verschillende sporten. Uiteindelijk vinden we het unieke sporttalent en elk kind ontvangt een rapport met de sporten die het beste bij hun past.

De SportAnalytik-methodiek is samen met Dr. Tomas Peric, Ph.D. van de faculteit Lichamelijke Opvoeding en Sport, Charles University Praag ontwikkeld. Dr. Tomas is een internationaal expert op dit gebied. Samen blijven we werken aan de optimalisatie en verbetering van deze methodiek. Alle Sporttesten hebben betrekking op fysieke, tactische vaardigheden en eigenschappen zoals kracht, uithoudingsvermogen, snelheid, coördinatie, flexibiliteit en de combinatie van deze.

Al meer dan 400.000 kinderen in 20 landen hebben wereldwijd aan dit programma deelgenomen.

SportAnalytik’s voornaamste doel is: kinderen laten genieten van sport!


Ontdekken van de motorische en tactische vaardigheden van het kind door
9 testen

Somatotype

Taktische vaardigheden

Snelheid

Explosiviteit

Kracht

Uithoudings- vermogen

Coördinatie

Balans

Flexibiliteit

Ondrej Synek Vader en tweevoudige olympisch medaille winnaar
“Onze oudste dochter Alice zal volgend jaar vijf worden, ik ben daarom erg geïnteresseerd te zien welke sport de test zal aanbevelen. Natuurlijk zal ik beide kinderen ondersteunen in de activiteit die ze leuk vinden.”
Filip Jicha Handbal speler van het jaar 2010, THW Kiel
“Deelnemers aan het handbalkamp van dit jaar werden getest op hun natuurlijke aanleg voor de sport. De tests toonden hen gebieden waar ze meer moeten trainen, wat een extra waarde is van dit project, wat ik interessant vind.“

Rapporten met individuele resultaten
voor elk kind